NatiBuczi

Krupnik

Krupnik na szybko – zdrowa i rozgrzewająca zupa z dużą ilością błonnika.

Porcja (489 g) dostarcza 161 B:4 g T: 3.3 g W:30.7

Składniki na 4 porcje:

  • Woda (2l)
  • 4 ziela angielskie
  • 2 liście laurowe
  • Piramidka smaku (Lidl)
  • Bulion drobiowy w słoiku (ok. 100 g)
  • Duża marchewka (60 g)
  • Pietruszka (80g)
  • Seler korzeniowy (120 g)
  • Por (140 g) (pozbawiony części niejadalnych)
  • Cebula (20 g)
  • 5 ziemniaków (400 g)
  • Masło (20 g)
  • Pęczek koperku i natki pietruszki
  • Kasza jęczmienna (100 g)
  • Pieprz

Sposób wykonania:

Do garnka dodaj 2 l wody, liściem ziele i piramidkę. Porządnie zagotuj. Obierz warzywa, pokrój drobno. Pora dodaj w całości, a cebulę podsmaż na maśle z dwóch stron na złoty kolor, a następnie dodaj razem z masłem do zupy. Dodaj je do zupy, po 5 minutach gotowania warzyw (warzywa gotują się 20 minut) dodaj kaszę (ta którą kupiłam gotowała się 15 minut). Gotuj wszystko razem aż warzywa będą miękkie. Na koniec dodaj posiekany koperek i natkę. Dopraw pieprzem.

Jak gotujesz krupnik na gotowym bulionie tak jak ja dzisiaj, nie dodawaj soli, bo ten bulion jest słony. Gdy gotujesz na mięsie, to dodaj udko (zależy jak tłustą zupę lubisz), to wsadź udko na początku do garnka i mięso gotuj ok. 40 minut, godzinę, a następnie postępuj tak samo jak w przepisie, tylko dodaj sól, a bulion pomiń. Możesz zupę ugotować też na samych warzywach. (wtedy wkładam je do gotującej się wody). Dla bardziej żółtego koloru możesz dodać odrobinę kurkumy.

Zawsze wyjdzie, a zupy są super, bo przemycamy dużą ilość warzyw, rozgrzewają, nawadniają i mamy obiad na dwa dni, który łatwo możemy odgrzać. W dodatku mają mało kalorii, a dużą objętość. Zupy są super.

Dodaj komentarz

Top