Zapisz się i bądź na bieżąco!

Copyright 2020. NATIBUCZI. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Zakupy na ok. tydzień dla dwóch osób. Dla mnie i mojego męża, oboje nie jesteśmy niejadkami, jednak ja ze względu na swoją tendencję do tycia trzymam się swoich porcji, aby nie przybierać na wadze, a mój mąż je, ile chce.

 

Zacznijmy od lewej, moje ulubione przyprawy, które zawsze kupuję. Kończą się i muszę je mieć w domu. Suszone pomidory z czosnkiem i bazylią, zioła toskańskie, czosnek niedźwiedzi i kurczak złocisty. Czosnek niedźwiedzi używam do wszystkich wytrawny potraw. Zioła toskańskie  i suszone pomidory do makaronów lub posypywania sałatek i różnych dań. Kurczak złocisty do kurczaka lub indyka.

 

Dorsz atlantycki, ryby staram się jeść minimum dwa razy w tygodniu, bo są po prostu bardzo zdrowe. Najbardziej lubię polędwicę z dorsza lub łososia. Łososia najczęściej kupuję wędzonego i jem go w przeróżnych, wytrawnych kombinacjach, chociaż najbardziej lubię połączenie: pieczywo + awokado + łosoś + pomidorki. Nie nudzi mi się to połączenie już kilka lat i zawsze chętnie do niego wracam.

 

Przepisy z dorszem: dorsz pieczony z frytkami, dorsz  z pary z fasolką, polędwica z dorsza, dorsz z kurkami.

Na kanapki filet wędzony z piersi indyka – pizza z patelni, tosty, kanapki lub do sałatki Natomiast z mięsa mielonego z indyka najczęściej robię pieczone mielone.

 

Przepisy z szynką indyka: kanapki z szynką, pizza z patelni.

Pasztet nie jest to jakiś super, zdrowy produkt, ale po prostu go lubię i jem od czasu do czasu, ten z Lidla z foremki ma serio spoko skład ( jak na gotowy pasztet). Nie jest idealny, ale to też jest moje 20% tej mniej zdrowej diety. Jakby co jest też mój przepis na „pasztet” z cukinii.

 

Warzywa, które zawsze mam ( do wszystkich wytrawnych posiłków dodaję warzywa, które są bardzo zdrowe i mają mało kalorii):

  • awokado,
  • pomidorki koktajlowe,
  • papryka,rRzodkiewka,
  • ogórki,
  • rukola, natka pietruszki, koperek (jako zielony dodatek do wszystkich wytrawnych dań, jak mnie obserwujesz już jakiś czas, to wiesz – samo zdrowie),

 

Czekolada gorzka i mleczka, jako dodatki do owsianek. Super owsianki będą w nowych e-buczkach. Jak nawet mój Patryk ma ochotę jeść je kilka dni pod rząd na śniadanie, a on nie je słodkich śniadań, to muszą być pyszne. Lepsza czekolada jest gorzka, jednak to jest właśnie to 20% odstępstwa od diety.

Budyń – jak nie znasz jeszcze moich naleśników budyniowych ,to masz do nadrobienia. Można wybrać też budyń bez cukru.

Boczniaki i pieczarki – jest wiele zastosować. Z boczniaków lubię robić „schabowe” lub risotto, a z pieczarek sos, dodaję je do makaronów lub jajecznicy.

Mozzarella light to dla mnie zamiennik żółtego sera, mniej kalorii i można zjeść więcej. A ser mozzarella w plastrach do tostów dla Patryka. 

Majonez Kielecki w wersji wegańskiej – moje drugie opakowanie, oszczędność kalorii i mi smakuje. Ja jestem osobą, która lubi dodać majonez do kanapek z pasztetem, do szynki czy sosu czosnkowego. Podczas całego procesu odchudzaniu i teraz utrzymywania wagi nie zrezygnowałam z majonezu, jednak nie jem go łyżkami. Bardziej dla smaku.

Sok tłoczony z cytryn i cytryna do wody. To mój sposób na picie wody, bardzo mi smakuje woda z cytryną i dzięki niej łatwiej mi dbać o nawodnienie.

Pomidory w puszcze – nieodłączny element mojej diety. Sos, pomidorowa, zupy krem, spaghetti z tofu, czy jako baza do pizzy.

Z tofu naturalnym robę spaghetti, a wędzone bardzo pasuje mi do sałatek czy na pizzę.

 

Pieczywo:

  • Dobry skład: pieczywo fińskie owsiane BIO Skład: owies 58% (mąka owsiana, produkty przemiału owsa, płatki owsiane, kaszka z owsa), woda, cukier skarmelizowany, błonnik z babki jajowatej, drożdże, sól jodowana (sól, jodan potasu)
  • Dobry skład: chleb słonecznikowy – pieczywo żytnio-pszenne z ziarnami słonecznika, 500 Składniki: mąka żytnia 38,5%, woda, mąka pszenna 16,4%, słonecznik 11,5%, sól, drożdże, mąka ze słodu jęczmiennego, olej rzepakowy.
  • Średni skład, ale nie ma co demonizować: bułki bawarskie maślane (ulubione mojego męża) - pieczywo ma bardzo jasną barwę (co wskazuje na wykorzystanie rafinowanej mąki) i niską zawartość błonnika, a także więcej dodatków niż pieczywo w pierwszej grupie. Składniki: mąka pszenna, drożdże, olej rzepakowy, sól, suszony zakwas pszenny, ekstrakt ze słodu jęczmiennego, cukier, gluten pszenny, mąka ze słodu pszennego, regulator kwasowości: wodorotlenek sodu.

 

Owoce:

  • banany  - głównie z nich robię chlebek bananowy, jem na surowo lub w koktajlach.
  • jabłka – oczywiście do omletu szarlotka lub po porostu na surowo,
  • gruszka jako dodatek do owsianki, koktajlu lub racuchów z ostatniego jadłospisu.

 

Produkty takie jak: jajka, płatki owsiane, mleko, mąka itd. mam zazwyczaj w domu.

 

Całe zakupy kosztowały 180 zł. Cenę głównie podbiły ryby oraz mięso. Za same te produkty zapłaciłam ok. 50 zł.

 

Mogę też powiedzieć w tajemnicy, że wiele z tych produktów składa się na potrawy z nowych jadłospisów (e-buczków, których premierę planuję  na przełom kwietnia i maja).

 

Będzie mi miło, jak napiszesz w komentarzu czy taki przegląd zakupów z przepisami Ci się podoba. Przygotowywałam ten wpis bardzo długo, dlatego też zależy mi na Twoje opinii, czy warto w przyszłości tworzyć tego typu relacje z zakupów. Daj znać czy jest przydatna. :)

 

Zakupy z Lidla z planowaniem posiłków

09 marca 2021

Zakupy spożywcze

Komentarze: