Zapisz się i bądź na bieżąco!

Copyright 2020. NATIBUCZI. Wszelkie prawa zastrzeżone.

 

Na czym będzie polegało wyzwanie? Już tłumaczę krok po kroku. Są to serio banalne i podstawowe kroki, możesz zastosować wszystkie, a możesz na początek wybrać sobie kilka. Na mojej grupie Zdrowe Buczki było prowadzone wyzwanie w grudniu, możesz dołączyć do grupy i wrócić do tych rozwojowych treści z których ja korzystam na co dzień. Nie będzie lepszego czasu, nigdy nie ma odpowiedniego momentu, dlatego nie ma co odkładać. Oczywiście ja w święta kalorii nie liczę, ale też nie najadam się po korek. To samo jedzenie mogę mieć codziennie, tak teraz do tego podchodzę. A jedzenia też nie ma po co za dużo robić, lepiej kupić składniki i dorobić np. sałatkę czy jajka faszerowane, a nie przygotować za dużo i później jeść na siłę, bo szkoda, aby się zmarnowało. Ja sobie długo planowałam takie wyzwanie, chciałabym swój wolny czas poświęcić na utratę kilku centymetrów tu i ówdzie. Mam swój cel - chcę zredukować wizualnie 5 kg zdrowym odżywianiem i aktywnością. Biorę udział w wyzwaniu ze skakaniem na skakance, dołączam rower i dalej będę ćwiczyła z Pamelą Reif. Najbliższe miesiące na moim Instagramie będą nastawione na realizację mojego celu i treści motywacyjne. Także jeżeli masz podobny cel, to zapraszam Cię do obserwowania. Będę pokazywała co ja robię na moim InstaStories, bo tam mam najwięcej osób, które chcą zmieniać swój styl życia i nawyki żywieniowe.

 

Będzie mi bardzo miło, jeżeli będziesz mnie oznaczać na swoim Instagramie lub Facebooku (na FB jestem NatiBuczi gotuje) podczas trwania wyzwania. Zawsze chętnie patrzę na Twoje poczynania. Jednak, gdy mnie nie oznaczasz, nie jestem w stanie do nich dotrzeć!

 

W dodatku w dodatkowej motywacji. Jeżeli zdecydujesz się brać udział w wyzwaniu, będziesz mnie oznaczać, abym mogła obserwować Twoją przemianę, a po 3 miesiącach napiszesz mi maila (kontakt@natibuczi.pl) z opisem co zmieniło się w Twoim życiu dzięki wyzwaniu oraz opiszesz swoje doświadczenia i wyślesz mi zdjęcia przed i po oraz wypełnioną tabelkę, którą znajdziesz poniżej, to dostaniesz ode mnie w prezencie pakiet nowych e-buczków. Wybiorę 3 takie osoby. Uważam, że takie osiągnięcia, jak zmiana stylu życia i budowanie nawyków trzeba nagradzać. Także czas - start. A na maila czekam do 15.07.2021r, a wyniki ogłoszę 20.07.2021r.

 

Do wyzwania możesz dołączyć w każdej chwili. To Ty wyznaczasz cel, to Ty organizujesz sobie czas na jego realizację. Twoje życie jest w Twoich rękach, więc tylko Ty możesz o nim decydować. Wybierz to, co sprawia Ci przyjemność i co jesteś w stanie realizować. Pamiętaj, duże rzeczy są zbudowane z małych, dlatego też warto zaczynać powoli, stopniowo. Wtedy łatwiej wytrwać, a efekty przyjdą w swoim czasie. Jak nic nie będziesz robić, to w ogóle nie przyjdą. Więc chyba lepiej powoli niż w ogóle? Takie jest moje podejście. A mam za sobą 62827363 upadków, dziwnych diet i dwa efekty jojo po ponad 20 kg. Dopiero, gdy zmieniłam podejście, na takie, jakie pokazuje Ci w tym wyzwaniu zaczęłam żyć pełnią życia i zdrowy styl życia mnie uratował – od toksycznej relacji z jedzeniem, ludźmi i pozwolił patrzeć przede wszystkim na siebie. Bo gdy ja nie jestem szczęśliwa i nie skupiam się na tym, co pozytywne, to nie jestem tego szczęścia dać też innym. Jakbyś zapytała/ł moich bliskich, jak bardzo to zdrowy styl życia mnie zmienił, to aż ciężko w to uwierzyć. Jednak serio tak jest.

  1. Określasz swój cel. Określ jeden cel. Jeżeli chcesz, się więcej ruszać, to zapisz go i do niego dąż. Jeżeli chcesz schudnąć o jeden rozmiar, to zapisz go i tak dalej. Gdy celów jest za dużo, może pojawić się bardzo szybko przesyt i wtedy rzucamy nasze postanowienia w pieruny. Pamiętasz, jak to jest z postanowieniami noworocznymi?
  2. Zaplanuj, co możesz robić w każdym tygodniu, aby przybliżyć się do swojego celu. Zapisz to na kartce i powieś ją najlepiej na lodówce. Ja zawsze wszystkie plansze wieszam na lodówce, przypominają mi o moim celu, gdy chcę podjadać.
  3. Pozbądź się słodyczy z domu i słonych przekąsek. Możesz sobie pozwalać, jednak słodycze i słone przekąski to żywność wysoko przetworzona i niestety smaczna. Gdy nie mamy jej w domu, to nie jemy. Ja mam taki sposób, że ja w ogóle nie zapuszczam się w sklepie w alejki ze słodyczami. Niestety, ale tymi produktami bardzo łatwo nabić nadwyżkę kaloryczną, która później nam się odkłada w postaci tkanki tłuszczowej niekoniecznie tam, gdzie byśmy sobie tego życzyli. Kobiety życzą sobie często w biust, a idzie w biedra.
  4. Zaplanuj picie przynajmniej 2 litrów wody każdego dnia. Polecam Ci stawiać wodę obok siebie, warto się zaopatrzyć w butelkę lub szklankę, która bardzo Ci się podoba i będzie Ci przyjemnie z niej pić. Wodę można pić z miętą, owocami czy cytryną. Jednak ja lubię każdą wodę, to kwestia przyzwyczajenia, jednak nie od razu Rzym zbudowano.
  5. Każdy liczy sobie swoje zapotrzebowanie kaloryczne zgodnie z moimi wskazówkami, które znajdziesz w tym wpisie (Jak obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne?).
  6. Zmierz się i zważ, rano przed śniadaniem. Zrób sobie także zdjęcia - jak je porównasz za 3 miesiące to nieźle się zdziwisz. Powtarzaj pomiary każdego miesiąca. Nie polecam robić pomiarów zbyt często, większy wynik, daj większą satysfakcję. Pobierz planszę w PDF.
    .
  7. Ściągasz aplikację do mierzenia kroków i robisz dziennie minimum 10 000 kroków. To jest absolutne minimum. Gdy wpiszesz kroki w AppStore czy Google Play, jest ich serio bardzo dużo (sprawdzałam). Ja korzystam z zegarka Fit Bit Versa 2, mój mąż z zegarka Amazfit i są one godne polecenia. Jednak zanim miałam zegarek korzystałam z aplikacji wbudowanej do Iphone (Zdrowie). Warto testować i wybrać dla siebie najbardziej dogodną aplikację, tym bardziej, że wybór jest ogromny.
  8. Dobierasz do tego aktywność ekstra – możesz wybrać rower, rolki, dołączyć do wyzwania ze skakanką ze mną (wpis, szczegóły i planszę znajdziesz tutaj). Możesz też ćwiczyć z ulubioną trenerką w domu. To już zależy od Ciebie, co lubisz. Posłuchaj siebie i nie rób nic na siłę.
  9. Korzystaj z moich przepisów, które mają wyliczone kalorie, to pozwoli Ci trzymać się w ryzach. Będę sukcesywnie dodawała nowe przepisy, a po koniec kwietnia lub po majówce pojawią się nowe e-buczki z jadłospisami z wyliczoną kalorycznością. Jak będziesz mnie oznaczać, będę Cię dopingować. Możesz też korzystać ze swoich przepisów i korzystać z różnych aplikacji do liczenia kalorii. Ja od 1.5 roku korzystam z Fitatu, jednak są też aplikacje tj.: YAZIO, FatSecret, Dine4Fit. Musisz sobie je sprawdzić, a to pomoże Ci dobrać najlepszy wariant dla Ciebie.
  10. Załóż pamiętnik lub zacznij pokazywać swoje poczynania na Instagramie. Dla mnie właśnie takim pamiętnikiem jest Instagram. To serio działa, gdy chcemy osiągnąć swój cel.

 

To by było tyle. Gdy wytrwasz 3 miesiące i zobaczysz efekty, to będziesz sobie wdzięczna/y. Czas i tak płynie, warto znaleźć dla siebie czas, to wyjdzie Ci na zdrowie. Efekty to efekt uboczny, ale dzięki zdrowemu odżywianiu oraz aktywności czujemy się po prostu lepiej! Do każdego miesiąca będę tworzyła plansze aktywności.

Pobierz planszę na kwiecień - kroki

Pobierz planszę aktywność ogólnie

Trzymam kciuki za Was każdego dnia, bo wiem, że nie jest łatwo. Jednak wiem, że warto. Drogi na skróty na dłuższą metę nie sobą opłacalne.

 

To kto jest w wyzwaniu? Napisz w komentarzu pod tym postem, jeżeli bierzesz udział. Buziaki!

 

Wyzwanie 3 miesiące z NatiBuczi

01 kwietnia 2021
01 kwietnia 2021
Na skakance skakałam w dzieciństwie, a ostatnio sobie od niej przypomniałam. Mam za sobą miesiąc skakania do każdego treningu i muszę przyznać, że polubiłam skakanie na nowo, a w dodatku zauważyłam, że bardzo się dobrze po nim czuje, a przy
01 kwietnia 2021
  Na czym będzie polegało wyzwanie? Już tłumaczę krok po kroku. Są to serio banalne i podstawowe kroki, możesz zastosować wszystkie, a możesz na początek wybrać sobie kilka. Na mojej grupie Zdrowe Buczki było prowadzone wyzwanie w grudniu, możesz dołączyć do
30 marca 2021
Odchudzanie, gdy się do niego odpowiednio podejdzie wcale nie jest trudne, a nawet jest przyjemne, gdy ma się do niego odpowiednie podejście. Dieta nie powinna być karą i czy czymś, co kiedyś się kończy. Dostarczasz sobie pożywienia, aby ODŻYWIĆ swój

Najnowsze wpisy

Komentarze: