Zapisz się i bądź na bieżąco!

Copyright 2020. NATIBUCZI. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ryż z jabłkami w wersji wegańskiej. Przepyszne, szybkie i zdrowe. Kliknij dwa razy w ekran. Ryż z jabłkami to jeden ze smaków dzieciństwa, jednak ja go przygotowuję trochę inaczej i tak, aby było pysznie, ale przy okazji obcinam kalorie.

Składniki:

  • 200g ryżu basmati
  • 300 ml napoju migdałowego (może być inne mleko)
  • 150 ml wody
  • cukier z prawdziwą wanilią
  • aromat waniliowy
  • syrop z agawy/syrop klonowy lub miód (jednak wtedy nie jest wegańskie),
  • słoik musu jabłkowego, ja wybrałam ten z Lidla - prosty skład, a ile mniej roboty. A wiecie, że ja lubię sobie życie ułatwiać.
  • cynamon
  • jedno jabłko do przystroju


Sposób przygotowania:

  1. Do garnka wlewamy napój i wodę oraz zagotowujemy, następnie dodajemy ryż.
  2. Cały czas mieszamy u obserwujemy, aby się nie przypaliło!
  3. Ryż gotujemy ok.10-12 minut, ma wchłonąć cały płyn.
  4. Na koniec gotowania ryżu dodajemy aromat i słodzidła. Pamiętaj, aby ryż był miękki.
  5. Następnie ryż wykładamy do naczynia, na wierzch dodajemy cały mus, układamy jabłko i posypujemy cynamonem.
  6. Pieczemy ok. 20 minut w 180 stopniach (góra-dół). Warto obserwować. Ja wyciągam, gdy widzę, że jabłko na wierzchu jest upieczone.


Gotowe. Jest to serio coś bardzo łatwego i pysznego. Dobrze smakuje na ciepło i na zimno. Także idealnie sprawdzi się też jako posiłek na wynos.

Naczynie podzieliłam na 8 porcji, jedna ma 207 kcal (153g)

B:4.4g T:0.8g W:45.7g

 

 

Ryż z jabłkami

06 stycznia 2021

Najnowsze przepisy

Komentarze: