Zapisz się i bądź na bieżąco!

Copyright 2020. NATIBUCZI. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Racuchy mogą służyć jako alternatywa dla słodyczy. Często dostaję pytania: "Jak przestać jeść słodycze?" - moim sposobem jest przygotowywanie posiłków na słodko. Racuchy są smażone na oleju, jednak nie trzeba wlewać całej patelni wystarczy niecała łyżka na 5 racuchów. Smak jest taki jak w dzieciństwie, gdy robiła mi je moja mama. Moja mama zazwyczaj robiła mi racuchy z jabłkami - to jest klasyka. Ja robiłam też z rabarbarem, a teraz ze śliwkami.

 

Możesz użyć zarówno śliwki węgierki, nektarynki, ja jednak użyłam moje ulubione śliwki z dzieciństwa - Renkloda Ulena, my (ja i moim znajomi z podwórka z dzieciństwa), gdy wspinaliśmy się u sąsiadki po drzewie, aby je zerwać o tej porze roku mówiliśmy na nie "langrody". Ach, dzieciństwo, piękne czasy.

 

Śliwki posiadają  wiele cennych właściwości. Między innymi regulują trawienie oraz chronią przed wolnymi rodnikami. i jednoczesnej zawartości witaminy A i Śliwki posiadają sporo witaminy E, dzięki której uznawane są za cenne przeciwutleniacze. Śliweczki zawierają również  ważne składniki mineralne tj: potas, wapń, żelazo, magnez czy fosfor. Śliwki powsiadają w sobie także witaminy z grupy B i właśnie z tego powodu kojąco wpływają  na układ nerwowy oraz po prostu poprawiają humor :).  Im śliwka ciemniejsza, tym ma więcej właściwości.

 

Jeden racuch ma 55 kcal - B: 1.2g, T: 2.6g W: 6.7g

Porcja ze zdjęcia ma 440 kcal B:9.5 T:20.6g W:53.6g  - odrobiny cukru pudru nie wliczałam.

 

Przepis na 23 racuchy:

Składniki:

  • 1 jajko

  • 150g mąki pszennej (ja użyłam typ 550)

  • 250 ml mleka ( ja akurat użyłam owsianego napoju roślinnego z Rossmanna - polecam. W 100 ml 40 kcal).

  • 1.5 łyżeczki (6g) proszku do pieczenia

  • pół łyżeczki  cukru wanilinowego (2.5g)

  • 200g drobno pokrojonych śliwek - nie ściągałam skórki :)

 

 

 

Sposób przygotowania:

  1. Do jednej miski dodajemy mąkę, proszek i cukier, a następnie wszystko ze sobą mieszamy. W drugiej misce roztrzepujemy widelcem jajko, następnie dodajemy mleko i powoli mąkę. Cały czas mieszamy trzepaczką, aby nie powstały gródki. Na koniec dodajemy pokrojone śliwki.

  2. Rozgrzewamy patelnię, dodajemy niecałą łyżkę oleju, a następnie zmniejszamy gaz/moc płyty do minimum. 1 łyżka stołowa = jeden racuch. Powoli smażymy racuchy, aby się upiekły w środku. Smażymy ok. 5 minut z jednej strony i 3 minuty z drugiej. Racuchy mają być zarumienione jak na zdjęciu. Mi wyszło 23 racuchy.

 

Są pyszne, naprawdę polecam spróbować. Szczególnie ze śliwek, które dojrzewały w naszym polskim słońcu.

Mam nadzieję, że przepis Ci się spodobał. Smacznego!

 

Racuchy ze śliwkami w 20 minut - smak końcówki lata

27 sierpnia 2020

Najnowsze przepisy

Komentarze: