Zapisz się i bądź na bieżąco!

Copyright 2020. NATIBUCZI. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Taka porcja ze zdjęcia to 375 kcal

B: 30.6g T: 12.7g W: 34.4g

 

Moja mama robi te naleśniki na różne imprezy rodzinne i smakują nawet tym, którzy twierdzą, że nie lubią szpinaku. Te naleśniki zrobiłam w wersji fit - na całą porcję dałam tylko 1 łyżkę oleju, ser feta dodałam tylko dla smaku.

 

Do naleśników pasuje sos czosnkowym - można zrobić na bazie jogurtu naturalnego, aby uciąć kcal.

 

Przepis i sposób przygotowania:

  1. Opakowanie mrożonego szpinaku smażymy na patelni według instrukcji na opakowaniu
  2. Brokuła gotujemy przez 10 minut
  3. Do szpinaku dodajemy brokuła, dodajemy 5 ząbków czosnku, pieprz i sól do smaku
  4. Podwójną pierś z kurczaka marynujemy w przyprawie gyros, papryce słodkiej, pieprzu i soli. Dodajemy do przypraw łyżkę oleju i dokładnie mieszamy. Przypraw daj ile lubisz, to Tobie ma smakować. Odstawiamy do lodówki na min. 1h. Kurczaka smażymy na patelni, dodajemy do szpinaku i studzimy farsz. Dodajemy ser feta.

 

A naleśniki to tradycyjnie:

  1. Szklanka mąki (pełnoziarnistej pszennej)
  2. Szklanka mleka (u mnie bez laktozy)
  3. 3/4 szklanki wody
  4. 2 jajka
  5. 3 łyżki oleju rzepakowego
  6. szczypta soli.
  7. Ciasto miksujemy na jednolitą masę i smażymy na mocno rozgrzanej patelni z dwóch stron. Mi wyszło 8 naleśników - jeden ma 125 kcal

 

Nadziewamy naleśniki farszem, składamy w taki sposób, który najbardziej lubimy i delektujemy się smakiem. 

Gotowe!

 

A Ty jakie naleśniki lubisz najbardziej? Na słodko - z dżemem, owocami, jogurtem, serkiem homogenizowanym waniliowym, twarogiem? A może polecisz mi inne wytrawne? Ja z wytrawnych naleśników jem tylko te. Próbowałam innych w Manekinie i na stołówce na uczelni, ale jednak te wygrywały.

 

Miłego dnia!

 

Pełnoziarniste naleśniki z farszem z brokuła, szpinaku i sera feta

26 sierpnia 2020

Najnowsze przepisy

Komentarze: