Zapisz się i bądź na bieżąco!

Copyright 2020. NATIBUCZI. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Hej, wiem, że wiele z Was czekało na tego typu wpis.

Na pytania odnośnie tego ile jem, jak jem i jak to jest, że jem "tak dużo", a schudłam -częściowo odpowiem w tym wpisie, a szczegółowo będzie to opisane w e-buczku.

 

Ile jem?

Jem zazwyczaj 4 posiłki, czasami 3, jeżeli są większe i jest w nich np. pizza albo makaron czy pozwolę sobie na jakieś ciasto. Zdarza się, że jem też 5 posiłków dziennie, ale to zazwyczaj wtedy, gdy zjem mniejsze śniadanie i po po prostu później chodzę ciągle głodna. Najbardziej optymalne jest dla mnie jedzenie 4 posiłków, do tego piję zioła - rumianek, mięta, melisa, czystek, koper włoski. Piję też zieloną herbatę oraz kawę. Nie słodzę. Bardzo ważne jest dla mnie także picie wody. Codziennie po śniadaniu piję od 9 miesięcy także moje indywidualnie dobrane suplementy od Sundose (jak coś to na hasło natibuczi masz 5 dni gratis, czyli 30 dni w cenie 25.) Dlaczego Sundose? - O to też często pytacie. Po pierwsze mam indywidualnie dobrany pod siebie suplement diety w skład którego wchodzą witaminy, minerały, kwasy omega 3, antyoksydanty i probiotyki. Czuję się po nich świetnie, a w dodatku piję je tylko raz w ciągu dnia. Mam 30 saszetek na 30 dni, w dodatku jest to dobre w smaku i od kiedy biorę Sundose i zdrowo się odżywiam to ani razu nie miałam nawet kataru, a zanim zmieniłam swój tryb życia chorowałam kilka razy w roku. Tutaj masz link do niezobowiązującej ankiety medycznej - https://bit.ly/3f4BQzM . Dla mnie Sundose jest warte każdej złotówki, dlatego polecam.

 

Moje zapotrzebowanie (konsultowałam to z dietetykiem) to 2000 kcal przy moim poziomie aktywności fizycznej, ale ja jem między 1800 a 2000 kcal. W dodatku ćwiczę aktualnie z Pamelą Reif - https://www.youtube.com/user/PamelaRf1/videos . Używam też zegarka Fit Bit Versa 2, który motywuje mnie do działania. Wykonuję 4-5 treningów w tygodniu, w tym roku także przejechałam też ok. 1200 km rowerem i staram się robić mininum 10 000 kroków dziennie. Jednak aktualnie pozostały mi głównie treningi w domu (głównie przez sytuację epidemiologiczną).  

 

 

Jak schudłam 20 kg?

 

Od stycznia 2020 zaczęłam liczyć kalorie w aplikacji Fitatu - wpisywałam wszystko i wyłapałam błędy żywieniowe. Wzięłam też udział w wyzwaniu - to wyzwanie Chodakowskiej - 90 dni zaprojektuj swoje jutro i bardzo dużo mi dało. Schudłam w obwodach łączne ok.40 cm, później było kolejne wyzwanie  - nowa ja w 10 tygodni. Poleciało kolejne 30 cm. Razem zrzuciłam 20 kg. Nie liczę już kalorii, jednak liczenie kalorii od stycznia do czerwca bardzo pomogło mi w wyłapaniu błędów żywieniowych. Dowiedziałam się między innymi o tym jakie porcje powinnam jeść, a jakie jadłam, w szczególności uwzględniając makarony, olej, kasze, pieczywo, ser żółty, płatki owsiane, miód, masło orzechowe, orzechy, masło itd. Wszystkie te produkty są bardzo kaloryczne i dodanie nawet niewielkiej ilości więcej do każdego posiłku może prowadzić do nadwyżki kalorycznej ponad nasze zapotrzebowanie i wtedy po prostu tyjemy. Tutaj przykładowa strona, gdzie możesz policzyć swoje zapotrzebowanie: https://www.fabrykasily.pl/bmi. Oczywiście, da się schudnąć bez liczenia kalorii, jednak ja nie mam w sobie aż tyle samozaparcia, żeby jeść mało, dlatego ja wolę jeść optymalnie. Teraz kalorię liczę na potrzeby wstawiania postów i wtedy wiem ile kalorii mają moje potrawy, ale też przez te pół roku nauczyłam się co ile ma kalorii, bo mam swoje ulubiony produkty i dania, które są moją bazą i z nich gotuję. Na moim profilu udowadniam, że z tych samych produktów można zrobić kilka różnych dań.

 

W moim e-buczku, którego premierę zaplanowałam na 21.10.2020 r. (środa) znajdziesz 40 przepisów, w tym kilka kultowych z mojego profilu, jak burger, pizza, pasztet z cukinii czy naleśniki ze szpinakiem. Z przepisów magister dietetyki ułożył 10 jadłospisów o różnej kaloryczności między 1700-2100 kcal. Dostaniesz też tam ode mnie pakiet wiedzy - jak schudnąć zdrowo. Jednak e-buczek jest przeznaczony zarówno dla osób, które chcą schudnąć, ale przede wszystkim dla tych, którzy po prostu chcą jeść zdrowo, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Wiem, że wiele osób w tym ja miało niemiłe wspomnienia z różnego rodzaju dietami. Ja też nie mogłam znaleźć nigdzie takich przepisów, jakie tworzę ja i w sumie dlatego zaczęłam się tworzyć. Moje przepisy są zdrowe, kolorowe, szybkie i łatwe w wykonaniu, ale przede wszystkim smaczne. Po prostu mam smak i wiem jak dobrze i smacznie karmić innych :).

 

 

Jak to zrobiłam schudłam 20 kg?

 

Moja przygoda zaczęła się tak na 100% z racjonalnym podejściem do diety w styczniu 2018. Startowałam z wagą 81 kg. W roku 2018 poprzez zmianę nawyków schudłam - zdrowo, bez spinki 8 kg. Chodziłam na siłownię, ale tylko 2 miesiące, później skręciłam nogę. Gdy wydobrzałam, to zaczęłam liczyć kroki w aplikacji na telefonie i jeździć a rowerze, ale krótkie dystanse. Zmiany małymi krokami- nie od razu Rzym zbudowano. Na początku jadłam więcej warzyw, odstawiłam słodkie napoje, ograniczyłam jedzenie poza domem i zaczęłam dużo jeździć na rowerze. Chodziłam też na zajęcia fitness na siłowni. Od stycznia 2020 zaczęłam liczyć kalorie w aplikacji Fitatu - wpisywałam wszystko i wyłapałam błędy żywieniowe. Wzięłam też udział w wyzwaniu - to wyzwanie Chodakowskiej - 90 dni zaprojektuj swoje jutro i bardzo dużo mi dało. Schudłam w obwodach łączne ok.40 cm, później było kolejne wyzwanie  - nowa ja w 10 tygodni. Poleciało kolejne 30 cm. Razem zrzuciłam 20 kg.

 

Moim kluczem do sukcesu jest:

  • patrzenie na zdrowie, nie na wygląd,
  • ani razu nie chorowałam przez rok,
  • jestem sprawna fizycznie,
  • lepiej się czuję,
  • mam mnóstwo energii,
  • akceptuje siebie,
  • zrobiłam formę na lata, a nie do lata,
  • zdrowe jedzenie i aktywność to moja rutyna.
  • nie bolą mnie już plecy,
  • mam zdrowe włosy i dostaję dużo komplementów, że promienieje.

 

Przestałam się spinać na efekty i one przyszły jako efekt uboczny zdrowego stylu życia.

 

 

Odpowiadam na najczęściej zadawane pytania

15 października 2020
01 kwietnia 2021
Na skakance skakałam w dzieciństwie, a ostatnio sobie od niej przypomniałam. Mam za sobą miesiąc skakania do każdego treningu i muszę przyznać, że polubiłam skakanie na nowo, a w dodatku zauważyłam, że bardzo się dobrze po nim czuje, a przy
01 kwietnia 2021
  Na czym będzie polegało wyzwanie? Już tłumaczę krok po kroku. Są to serio banalne i podstawowe kroki, możesz zastosować wszystkie, a możesz na początek wybrać sobie kilka. Na mojej grupie Zdrowe Buczki było prowadzone wyzwanie w grudniu, możesz dołączyć do
30 marca 2021
Odchudzanie, gdy się do niego odpowiednio podejdzie wcale nie jest trudne, a nawet jest przyjemne, gdy ma się do niego odpowiednie podejście. Dieta nie powinna być karą i czy czymś, co kiedyś się kończy. Dostarczasz sobie pożywienia, aby ODŻYWIĆ swój

Najnowsze wpisy

Komentarze: